Register | Login
Attackpoint - performance and training tools for orienteering athletes

Training Log Archive: Ptr

In the 7 days ending Mar 6, 2011:

activity # timemileskm+m
  Running2 1:10:00 7.08(9:53) 11.4(6:08)
  Styrka1 33:45
  Total2 1:43:45 7.08 11.4
averages - sleep:7.8

1:00
0:00
» now
MoTuWeThFrSaSu

Sunday Mar 6, 2011 #

Note
slept:7.5 (injured) (sick)

Idag ut till ett nytt ställe, den här gången till fots, men likväl så var stationen mitt ute i skogen. Underbart!

Norrbaggarna gillar "sin" idrott, vrålet som kom när Northug gick ifrån övriga var helt galet. Stämningen runt spåren, alla som tältade, alla som hejjade. Alla vara glada! Helt underbart! Tycker synd om alla som inte var där.

Tyvärr var min sjukdom ytterligare lite värre än igår och jag var väl kanske inte den piggaste med muskler och rygg som värkte. Urk. Under bilresan hem sedan blev det bara värre och värre.

Saturday Mar 5, 2011 #

Note
slept:7.5 (injured) (sick)

Fortsatt som igår och frös innifrån i princip hela dagen. Men den underbara känslan när vi skidade ut de typ 5 km i ett långt led bland norrmännen. Att kunna kliva av vid en t-banestation och lägga ner skidorna och bara skida iväg. Grymt! För den som inte upplevt det så har man missat något. Troligtvis inte det bästa för min sjukdom dock.

Friday Mar 4, 2011 #

Note
slept:7.0 (injured) (sick) (rest day)

Eftersom jag ändå är inne på resetakterna kan jag ju fortsätta. Mot Oslo - Holmenkollen för att spana in lite schysst skidåkning och uppleva härlig stämning. Jag, Sanna, Lukas och Sofia tuffade iväg. Tyvärr började jag frysa under kvällen och känna mig tung i huvet. Nåväl, prisutdelningen var en riktig höjdare och en bra värdemätare av vad som komma skulle. Men som jag misstänkte redan när jag bokade in budapestresan så fick resandet sitt pris i en go sjukdom.

Thursday Mar 3, 2011 #

7 AM

Running 1:00:00 intensity: (10:00 @1) + (50:00 @2) 9.6 km (6:15 / km)
slept:7.5 (injured) shoes: Asics DS Trainer 14

Kände att jag ville ut och röra lite på mig så kvällens flygresa inte skulle bli så tung. Sprang därför en sightseeingsväng före frukost och spanade in några av de sakerna vi inte såg så mycket av i gårdagens snöande.

Flyg hem till Linköping sent på kvällen och var hemma strax efter 23.

Wednesday Mar 2, 2011 #

Note
slept:8.0 (injured) (rest day)

I Budapest, blev en ganska lång promenad från hotellet till jobbet på morgonen. Hade funderingar på lite träning på kvällen med två stycke på jobbet hängde med ut och käkade och följde med på en liten sightseeing. Tyvärr började det toksnöa så utsikten blev inte så speciellt bra.

Tuesday Mar 1, 2011 #

Note
slept:8.5 (injured) (rest day)

Flyg till Budapest på kvällen, hade funderingar på träning på eftermiddagen men kände inte att det var läge för löpning idag igen, så fick bli vila. Blir nog tyvärr mycket av den varan den här veckan.

Monday Feb 28, 2011 #

5 PM

Running warm up/down 10:00 [3] 1.8 km (5:33 / km)
slept:8.5 (injured) shoes: Asics DS Trainer 14

Tio minuter löpning på bandet, dels som uppvärmning, men även för att låta få vänja sig lite vid löpning.

Styrka 33:45 [3]

Ingen rockgympa idag eftersom vi skulle ha "sammordningsmöte" mellan tiomila och elitseriesprinten. Körde istället lite egen "rockgympa" direkt efter jobbet. Skippade hopplåtarna och körde 5 st 45 sek magstyrka + benstyrka och sist ryggstyrka och sen tre sådana set.