Register | Login
Attackpoint - performance and training tools for orienteering athletes

Training Log Archive: JL

In the 7 days ending Feb 26, 2012:

activity # timemileskm+m
  Löpning3 1:56:42 12.89(9:03) 20.74(5:38)
  Simning1 12:16
  Total3 2:08:58 12.89 20.74
averages - sleep:8.1

1:01
0:00
» now
MoTuWeThFrSaSu

Sunday Feb 26, 2012 #

Note
slept:8.0 (injured) (sick) (rest day)

Skulle egentligen gjort en utflykt, men guiden blev sjuk, likaså jag. Hade lite ont i magen och saker kom ut onormalt fort i ena änden, osv. Inget allvarligt. Skärping imorgon!

Saturday Feb 25, 2012 #

7 PM

Löpning warm up/down 20:00 [2] 3.0 km (6:40 / km)
(injured) shoes: Saucony Kinvara Vizi Pro

Uppvärmning, nerjogg och intervallvila. Uppenbart fel på bandets distansmätare. Det blev ganska uppenbart här, lyckades nämligen jogga i 8 km/h, dvs 7:30/km, vilket är totalt omöjligt att åstadkomma. Så fort du rör på dig annat än går, så kommer du ner i 6:30/km, minst. Vred upp farten lite på slutet.

Löpning intervals 18:00 [5] 4.8 km (3:45 / km)
ahr:166 max:197 slept:9.0 (injured) shoes: Saucony Kinvara Vizi Pro

Tyckte det var dags för lite intervaller, så jag gick ner till gymmet och körde 6*3min på bandet. Skittråkigt. Dessutom fruktansvärt varmt och svettigt. Tror att maskinen hade skippat mattelektionerna. Det gick nämligen betydligt fortare än vad den angav. Sprang i 16 km/h och fick kämpa. Då var det ändå platt underlag och inomhus. Vi säger ändå för enkelhetens skull att den har rätt. Således:
Km-tider: 3:45 - 3:45 - 3:45 - 3:45 - 3:45 - 3:45

Friday Feb 24, 2012 #

7 PM

Löpning 49:09 [2] 9.07 km (5:25 / km)
ahr:167 max:189 slept:9.0 (injured) shoes: Icebug Celeritas

Tänkte undersöka området lite, så jag sprang iväg längs med stranden en bit. Dock tog det stopp ganska omgående så jag sökte mig tillslut upp på någon bilväg och sprang utmed den. Inte så vidare roligt. Efter ett tag kom jag in bland lite hus igen och där var det full fart. Fick vara väldigt vaken så jag inte blev påkörd eller påsprungen. Trodde sedan att jag skulle komma tillbaka till hotellområdet, men jag hade tappat riktningen, så när jag fick för mig att kolla åt vilket håll jag sprang visade det sig att jag sprang åt helt fel håll. Bara att vända. Som tur var så var jag inte så långt från hotellet som jag först trodde. Skulle inte varit överdrivet kul att tappa bort sig här, där inte en kotte kan engelska.

Simning intervals 12:16 [4]
(injured)

Hoppade i poolen efteråt för att simma lite. Tänkte testa klockan också. Dock ballade den ur totalt och var inte med på hur långt jag simmade. Poolen var uppskattningsvis 15 meter rakt över och jag körde en liten trappa, 1-1-2-3-4-4-3-2-1-1 längder med vila mellan, tills pulsen gått ner någorlunda. Borde alltså blivit drygt 600 meter, men jag slänger in en liten brasklapp där. Andningen kändes bitvis bra, men jag blev självklart oerhört trött på de aningen längre distanserna, trots att jag försökte ta det lugnt. Jag har, milt uttryckt, en bit kvar till storformen...

Thursday Feb 23, 2012 #

Note
slept:9.0 (injured) (rest day)

Var först och kollade på Fågelboet, och sedan förflyttade vi oss till Sanya, Hainan, med flyg. Skönt med lite värme. Typ 25 grader. På kvällen. Klockan elva. Just sayin'...

Wednesday Feb 22, 2012 #

1 PM

Löpning 29:33 [4] 3.87 km (7:38 / km)
ahr:164 max:198 slept:8.5 (injured) shoes: Icebug Celeritas

Utflykt till muren idag. Tog en liten löptur uppe på muren. Lite jobbigt med alla trappsteg. Mycket upp och ner så ganska blandad intensitet. Många blickar...

Tuesday Feb 21, 2012 #

Note
slept:11.0 (injured) (rest day)

Besökte Förbjudna staden och Himmelska fridens torg. Fortfarande trött efter resan, så det blev ingen träning. God mat är det iaf.

Monday Feb 20, 2012 #

Note
slept:2.0 (injured) (rest day)

Semester i två veckor i Kina. Får se hur det blir med träningen. Natten försvann på planet dit, så det blev inte överdrivet mycket turistande idag. Bor på ett litet mysigt familjeägt hotell som ligger en bit från kommersen, dvs i samma område som de riktiga Peking-borna bor och driver sin verksamhet. Folket på de lokala restaurangerna kan knappt ett enda ord engelska, vilket resulterar i ständiga överraskningar när det är dags att beställa mat. Träffade också på några vinter-simmare, som tyckte det var läge att dra av några 25-meterslängder i isvaken de hade huggit upp. Respekt!