Register | Login
Attackpoint - performance and training tools for orienteering athletes

Training Log Archive: JL

In the 7 days ending Feb 27, 2011:

activity # timemileskm+m
  Löpning4 4:00:30 30.85(7:48) 49.65(4:51)
  Total4 4:00:30 30.85(7:48) 49.65(4:51)
averages - sleep:9.8

1:15
0:00
» now
MoTuWeThFrSaSu

Sunday Feb 27, 2011 #

Note
slept:8.6 (rest day)

Resedag. Tyvärr.

Saturday Feb 26, 2011 #

6 PM

Löpning 1:15:00 [3] 15.2 km (4:56 / km)
ahr:172 max:192 slept:11.3 shoes: Icebug Celeritas

Eftersom det är väldigt svårt att utforska det fjärde vädersträcket genom träning utan att bli blöt, så valde jag att springa söderut igen för att försöka forcera den ogästvänliga leran som hindrat mig tidigare i veckan. Jag lyckades överlista den och tog mig vidare söderut en bit. På min resa fann jag en ensam solstol och ett rostigt staket. Inget var av tillräckligt bra kvalité för att ta med hem. På hemvägen sprang jag i solnedgången och njöt av sista kvällen här. När solen gav upp gjorde jag det också och begav mig hemmåt.
Jag kan summera en okej träningsvecka utan snö. Fick inte till något riktigt långt pass, men jag är fortfarande lite rädd om benhinnorna. Funderade på att besöka gymmet också, men om man är på badsemester tar det emot att träna inomhus!

Friday Feb 25, 2011 #

1 PM

Löpning intervals 18:00 [5] 4.7 km (3:50 / km)
ahr:175 max:200 slept:10.4 shoes: Icebug Celeritas

Hälsade på några kompisar i Corralejo, längst norrut på ön. Kände för ett intervallpass innan lunch. När jag väl kom i gång var jag inte så sugen längre pga värmen. Dessutom var min aptit i morse inte den bästa, så av de 6 st 3min:1min jag tänkte köra var väl 3 st mer jogg. Tyvärr. Blandat underlag, lite packad sand, lite lös sand och en del asfalt på slutet.

Löpning warm up/down 13:00 [2] 2.5 km (5:12 / km)
shoes: Icebug Celeritas

Thursday Feb 24, 2011 #

Note
slept:9.2 (rest day)

Utflykt med bil hela dagen. Bilade runt på södra halvan av ön, bland berg och dalar. Tyvärr hann jag inte med någon träning.

Wednesday Feb 23, 2011 #

6 PM

Löpning 1:12:30 [3] 15.65 km (4:38 / km)
ahr:180 max:195 slept:10.1 shoes: Icebug Celeritas

Dags att upptäcka vad som fanns norrut. En flygplats visade det sig ligga där, ca 5 km norr om byn där vi bor. Sprang upp till den och fortsatte en bit till, mellan flygplatsen och kusten, och vände sedan hemmåt igen. Underbar natur, 50 meter höga klippor på sina ställen och stora vågor som rullar in och slår mot klippväggarna. Jag var tvungen att stanna och njuta lite...

Tuesday Feb 22, 2011 #

Note
slept:8.9 (rest day)

Ofrivillig vila. Jag somnade i soffan...

Monday Feb 21, 2011 #

5 PM

Löpning 1:02:00 [2] 11.6 km (5:21 / km)
ahr:138 max:180 slept:10.2 shoes: Icebug Celeritas

Far hade lust att röra på sig så vi sprang iväg längs kusten på en obetydlig, liten sandväg som slingrade sig söderut. Vågorna gick höga på havet och vinden var nordlig, vilket betydde medvind! Iaf första halvan... Far var klen och vände efter 5 km, men jag tänkte få åtminstone 15 km på klockan idag så jag fortsatte. Tyvärr var det flod just då, så den lilla vägen söderut var översvämmad. Därför fick jag vika inåt land, ner i en dalgång. På nordsidan tornade sig enorma stup upp lite längre fram så jag valde att vända norrut ganska direkt. Jag insåg senare att man kunde ha fortsatt förbi branterna en bit och sedan vikt av. I vilket fall som helst gjorde detta att jag inte fick mina 15 km. På hemvägen var det vinden som var min värsta fiende. Det var nästan så att jag inte tog mig fram när jag försökte gasa på nedför sluttningen, mot havet. Till slut kom jag tillbaka till den lilla väg vi sprang på i början och jag följde den tillbaka.
Lite osäker på medelpulsen, men å andra sidan gick det ju inte fruktansvärt fort.