Register | Login
Attackpoint - performance and training tools for orienteering athletes

Training Log Archive: jys

MoTuWeThFrSaSu

Sunday Apr 9, 2017 #

7 AM

Note

Gick ner till strandpromenaden på morgonen och gjorde lite yoga, ca 30 min, lite solhälsningar och krigare innan frukost. Riktigt skönt och att dessutom se och höra havet nedanför mig.

Gjorde sen ca 15-20 min yogaövningar vid lekplatsen sen på eftermiddagen, även då skönt att mjuka upp trött kropp lite, men kanske lite sämre fokus då barn var i närheten.
11 AM

Löpning (Distans) 50:40 intensity: (8:00 @1) + (24:30 @2) + (16:42 @3) + (1:28 @4) 7.24 km (7:00 / km) +191m 6:11 / km
ahr:146 max:164 shoes: LaSportiva Anaconda

Löpning i bergen på Gran Canaria, grusväg/grusstig. Sprang med Erik. Soligt och jag kände av värmen även fast vi gav oss ut på fm. Men idag en bättre känsla än igår för vi tog oss fram på vägar utan att komma till återvändsställe /privado, dels för att jag hade sällskap och antagligen för att jag blivit lite van från igår. Trevlig tur. Ett foto- och vätskestopp.

Saturday Apr 8, 2017 #

8 AM

Yoga (Bodybalance) 45:00 [1]

LesMills Bodybalance, Bahia Feliz, Gran Canaria. Morgonpass ute på gräset med havet nedanför, Riktigt skönt pass att komma igång med kroppen. Men var inte beredd på core-avsnittet, fast inga problem att utföra. Kände igen många poser från yogan och detta med att andas i takt med rörelserna är ju bekant. Skön start. Stod att det skulle vara 60 min men jag var tillbaka på rummet efter 57 min, så jag vet inte riktigt hur långt det var. Satte därför 55 min.
4 PM

Löpning (Distans) 1:00:00 intensity: (45:00 @2) + (15:00 @3) 85.0 km (42 / km)
shoes: LaSportiva Anaconda

Sprang en sväng mot bergen från Bahia Feliz. Hade lite problem med att hitta rätt, några kartstopp och några vändningar samt en utförspassage där jag i stort sett gick ner för det var så brant och rullstenar. Mestadels grusväg men även lite stig och lite "obanat". Stenigt. Varmt.
Sprang lite på helspänn när jag hörde ödlor (?) bredvid vägen och att vara ute i detta steniga område själv.
Avslutade med ett dåligt vägval i en tunnel av lera till fotknölarna men kom ut vid havet och tog en paus för tvätt.
Blev helt ok ändå. Kroppen känner av att det är varmt så lite segt men annars ok.

Friday Apr 7, 2017 #

5 PM

Löpning (Distans, kort pass) 24:00 [2]
shoes: New Balance 1080v6

Eftersom jag inte fått till löpning i veckan var jag direkt sugen då vi landade på Gran Canaria att röra på mig och att ta en tur längs havet. Tog strandpromenaden en bit sen slutade den och jag fick vända efter att ha försökt ta mig fram på strand och uppför några trappor. Tog sen vägen en bit bort mot San Agustin men vände efter ca 13 min då jag sagt att jag skulle vara borta bara en kort stund så vi skulle hinna till middagen öppnade. Kort men skönt att ta tag i det. Värmen gör att det är tungt men annars ok och så fint med havet.

Thursday Apr 6, 2017 #

Note
(rest day)

Fanns inte riktigt tid till lunchpass och sen på kvällen trött och fullt fokus på att packa, åker till Gran Canaria imorgon. Då hinns träning med.

Wednesday Apr 5, 2017 #

Note
(rest day)

Tjänsteresa kl 7-20:30 så skippade träning, trött när jag kom hem, fix i köket istället.

Tuesday Apr 4, 2017 #

Note

Har varit riktigt mycket på jobbet inför ansökan till EPN, deadline igår och LMV som skickades in idag. Nu blir det tjänsteresa imorgon, sen ett sista ryck på tor innan semester. Har jobbat nästan varje kväll förra veckan fram emot tio-halv elva och även igår jobbade jag efter träningen. Stressninvån är hög och sömnen för lite men nu ska det vända.
7 PM

Yoga (Ashtanga) 1:20:00 [3]

Var på min kurs, Ashtanga fortsättning. Kändes bra i kroppen men huvudet inte riktigt i balans. Är stressad och då märker jag att jag har svårt att resa mig upp utan att bli yr, särskilt i början. Men kunde ändå på bra sätt göra bryggan, upp på huvudet. Skönt att ta mig tid till detta. Landade lite mer i nuet.

Monday Apr 3, 2017 #

6 PM

Orientering (Teknikträning) 45:46 intensity: (13:06 @1) + (15:07 @2) + (13:56 @3) + (3:37 @4) 6.59 km (6:56 / km) +40m 6:44 / km
ahr:142 max:166 shoes: VJ Bold Bluebird

Träning i Vidingsjö med klubben. Uppvärmning, sen stjärn-o sen nedjogg. Försökte springa på under stjärn-o men kroppen protesterade, slut sen helgen och jobb. I början även missar, huvudet inte med. Men blev ändå bra träning och bra att springa orientering i hög fart.